Helaas: ‘Chateau Meiland is het best bekeken programma van SBS’
De vreselijke keuzes van John de Mol
John de Mol blijft rare keuzes maken op het gebied van de programma’s die hij uit blijft zenden op zijn zender. Zo blijft hij, ondanks alle aantijgingen, doorgaan met het uitzenden van Massa is Kassa, het programma van Peter Gillis. Het maakt niet uit wat hij doet, hij blijft gewoon op onze schermen verschijnen.
Zo ook met het programma van de familie schreeuwlelijk: Chateau Meiland. Het vorige seizoen werd, voor hun doen, ontzettend slecht bekeken. Toch leek het John de Mol een fantastisch idee om gewoon lekker nog een seizoen te maken. Schijnbaar met succes, want de kijkcijfers zijn weer als vanouds.
Helaas: ‘Chateau Meiland is het best bekeken programma van SBS’
Sterker nog, Chateau Meiland zou het best bekeken programma van SBS zijn. Helaas, het is dus nog even niet klaar met het getetter op televisie. Gemiddeld heeft het programma zo’n 1,6 miljoen kijkers, als je de uitgestelde kijkers ook meetelt. Zelfs de mannen van Vandaag Inside, scoren niet zó hoog.
“SBS heeft het eigenlijk nog nooit gehad in de geschiedenis dat een programma, zo constant, zo goed scoort”, onthult kijkcijferexpert Tina Nijkamp. Toch heeft de SBS wel enkele maatregelen getroffen. Een seizoen was normaal gesproken 18 afleveringen, maar heeft nu 13 afleveringen. Dit zou wel te maken hebben met de slechte cijfers van het vorige seizoen.
Aankomende maandag gaan er compilatieafleveringen geprogrammeerd worden waarin de familie zelf terugblikt. “We hebben nog niet eerder gezien dat de familie naar zichzelf gaat kijken op televisie, maar ik denk wel dat het iets minder bekeken wordt dan Chateau Meiland zelf”, aldus Tina Nijkamp.
Maar daarna komen ze weer met een nieuwe uitvoering: Code Rosé VIPS. Er komen constant een aantal bekende Nederlanders langs en kan het wat meer geregisseerd worden. Opnieuw een gejat idee van Casa di Beau. Beter goed gejat, dan slecht bedacht denken we dan maar.