Wat leuk. De oudmediaal ingestelde NPO probeerde weer een internetsucces naar de met spinraggen bedekte televisiewereld te tillen. Tot niemands verbazing is ook deze poging gefaald.
De Kalvijn Show, het NPO 3-programma van ‘vlogger’ Kalvijn, trok maandagavond 156.000 kijkers. Te weinig voor een plekje in de Stichting KijkOnderzoek Top 25. Op zijn YouTube-kanaal (1,27 miljoen subs, iets meer nog dan RoddelPraat) zien we daarentegen video’s met meer dan 500/600/700k views voorbij komen. Een ongekend online succes.
Waarom dan niemand naar zijn grappen en grollen op NPO 3 kijkt? Simpel. Op YouTube zit de Kalvijn show, geholpen door wat algoritmes, precies in de doelgroep. De gemiddelde leeftijd van de NPO 3-kijker is 48 (!!!!!!) fucking jaar. Zag echt niemand dit aankomen? Kan derhalve iemand de NPO met terugwerkende kracht saneren?
Chateau Meiland was met 2,53 miljoen kijkers het best bekeken programma van de avond.