Jan Roos: NPO’ers te koop
Jan Roos: NPO’ers te koop
Was daar eerst natuurlijk de haatsmurf Sander Schimmelpenninck die voor Brand New Day op de buis de pensioentjes aan het aanprijzen was, nu doet troetelturk Eus en VPRO-diva Janine Abbring de boel aan elkaar kletsen voor een zak geld. De laatste was presentator van VPRO’s ‘Zomergasten’ en is eindredacteur van ‘De Avondshow’ van Arjen Lubach. Links lullen, rechts vullen is nog nooit zo mooi in beeld geweest. Dit zijn mensen die spugen op alles wat in hun ogen “commercieel” is, maar voor een paar grijpstuivers staan ze vooraan om te gillen dat je nu echt je pensioen goed moet regelen bij Brand New Day.
Jan Roos: “Dit zijn mensen die spugen op alles wat in hun ogen “commercieel” is…”
De VPRO is ook van streek door het optreden van hun gezicht in de commercial. “Janine Abbring is niet in dienst van de VPRO. Ze is als freelance programmamaker en presentator werkzaam voor meerdere omroepen en opdrachtgevers. De VPRO is niet enthousiast over deze keuze, maar het is niet strijdig met het huidige contract.” Als ze niet in dienst bij ze is moeten ze er ook niet over zeuren, lijkt mij. Wat mij eerder verbaast, is dat Brand New Day in zee gaat met mensen die neerkijken op het gewone volk. In geval van graaf Sander heeft ie er zelfs een enorme hekel aan. Dus toont in zijn AD-columns iedere keer weer dat hij geen hoge pet van Jan met de pet opheeft. En als boegbeeld van de elitaire grachtengordel omroep is Janine nou ook niet echt lekker volks. Dat Brand New Day heeft of een hele kleine doelgroep of zit überhaupt niet echt op veel klanten te wachten. Want met zulk menselijk azijn vang je weinig vliegen.