Jan Roos: Woke-waanzin is in de VS klaar, nu hier nog
Jan Roos: Woke-waanzin is in de VS klaar, nu hier nog
Het was Budweiser dat als eerste zichzelf bijna om zeep hielp. Het Amerikaanse biermerk dacht te kunnen scoren met een reclame met een trans erin. Nu is de gemiddelde Amerikaan een conservatieve hork, dus hoe je dan verzint om een omgebouwde je pils te laten aanprijzen mag Josef weten. Waarschijnlijk komt het idee uit de afdeling diversiteit, inclusie en gelijkheid, dat opeens een must was voor elke bedrijf daar om maar niet te worden beschuldigd van anti-woke zijn. Enfin, Budweiser verloor twintig miljard van zijn beurswaarde omdat niemand die meuk nog wilde drinken. De blindheid voor je eigen doelgroep om maar te deugen is duur, erg duur.
Jan Roos: “Enfin, Budweiser verloor twintig miljard van zijn beurswaarde omdat niemand die meuk nog wilde drinken.”
Het is dan ook niet voor niks dat de afdeling diversiteit, inclusie en gelijkheid van Harley-Davidson is opgeheven. Het stoere motormerk deed ook mee aan de woke-waanzin en heeft dat nu teruggedraaid. Het kostte alleen maar geld en leverde geen klanten op. Liever gezegd, ze verloren klanten en hun imago. Steeds meer bedrijven stoppen met deze afdelingen omdat het niets oplevert. En dat maakt mij zo verschrikkelijk blij met het kapitalisme. De druk om winst te maken laat deze walgelijke hype verdwijnen als sneeuw voor de zon. Merken snappen dat gewone mensen geen zin hebben in deze propaganda uit extreemlinkse hoek. En gewone mensen zijn toch echt de grootste afzetmarkt. Wij moeten nog een paar jaar door deze verschrikkelijke kots heen worstelen, maar het einde is gelukkig in zicht.