Johan Derksen haalt uit naar Wim Kieft: ‘Vind het niet kunnen’
Wim Kieft verslaving
Wim Kieft, die de kassa weer flink hoort rinkelen dankzij zijn nieuwe reclamedeal met Canal+, maakt van zijn snuifverleden nu een luchtig grapje. In de reclame speelt hij een man in een praatgroep die zich ‘onweerstaanbaar’ aangetrokken voelt tot het kijken van elke voetbalwedstrijd. De knipoog is overduidelijk, en Wim sluit de scène af met een warme boodschap: “Sterk van je, man. Ik voel je.” Ondertussen telt hij ongetwijfeld de nullen op zijn bankrekening, zonder ook maar een greintje schaamte.
In een persbericht legt Wim uit dat hij dit allemaal met een flinke dosis zelfspot doet. Hij ziet het als een cadeau om aan zo’n “grappig script” mee te mogen werken. Natuurlijk, want wie wil nou niet zijn persoonlijke ellende nog eens dunnetjes overdoen voor het grote geld?
Johan Derksen haalt uit naar Wim Kieft: ‘Vind het niet kunnen’
Johan Derksen heeft daar echter geen zin in en laat dat woensdagavond bij Vandaag Inside duidelijk weten. Volgens hem gaat dit allemaal veel te ver. “Ik vind dit onderwerp en de problemen waar Wim in heeft gezeten niet geschikt om daar cabaret van te maken en te misbruiken voor een commercial”, aldus Johan, die het natuurlijk heel belangrijk vond om even zijn eigen kaarsenverhaal uit de kast te halen. Want ja, we weten allemaal hoe leuk het is om bijna gecanceld te worden.
Johan noemt het hele gebeuren “ongepast” en wijst met een beschuldigende vinger naar Canal+, dat volgens hem gewoon ziek is voor het bedenken van zo’n spotje. Want uiteraard, iedereen die hieraan meewerkte moet wel of geld geroken hebben, of echt denken dat dit een briljant idee is. Of beide.
Maar tafelgast Job Knoester gooit er nog een andere kijk op. “Maar je zegt toch altijd dat je over alles grappen moet kunnen maken?” Johan, altijd in voor een contradictie, knikt schoorvoetend, maar blijft bij zijn standpunt: “Ja, maar ik vind dit gewoon een beetje treurig. We hebben van dichtbij gezien hoe diep Wim zat, en dat was echt niet om te lachen.” Toch denkt Job dat het juist krachtig is, omdat Wim zo open is geweest over zijn verleden. Ach ja, smaken verschillen, zullen we maar zeggen.