Miljuschka Witzenhausen woest over nepadvertenties: ‘Ik word genaaid’
Miljuschka Witzenhausen: ‘Ik word genaaid’
Miljuschka Witzenhausen doet haar verhaal bij Vandaag Inside. Haar hele identiteit zou worden gebruikt in een online campagne voor dieetpillen, haar naam, gezicht en stem. Er zou ook een video zijn verschenen, waarop Miljuschka te zien is, maar deze is nep. Ze is er helemaal klaar mee, aangezien dit bedrijf over haar rug geld aan het verdienen is.
“Sorry, ik kan dit niet netjes zeggen. Maar ik word me toch hard genaaid door online. Dat is niet normaal”, vertelt ze. “Al zes weken lang is er een soort campagne met mijn gezicht en lichaam aan de gang over advertenties dat ik superveel zou zijn afgevallen. Er zijn gewoon foto’s gepakt van tien jaar terug. Dat gaat dus over afslankpillen.”
“Er zijn echt tonnen aan verdiend”
Er zouden volgens Miljuschka echt tonnen geïnvesteerd worden in deze advertenties en ze zijn zichtbaar voor een hele grote doelgroep. Een deel van deze grote doelgroep besluit de pillen uiteindelijk ook te kopen. “Er zijn echt tonnen aan verdiend.”
Miljuschka is inmiddels al heel erg veel geld kwijt aan advocaten en technici, om dit tegen te kunnen gaan. “Ik dacht alles te hebben gezien, en nu is er dus ook een deep fake video van mij gemaakt, dat ik iets aan het vertellen ben tijdens een interview en dat ik daar met een soort beetje Rotterdams accent daar aan het vertellen ben dat ik heel veel ben afgevallen met deze pillen.”
“Ik ben er heel erg klaar mee”
Zelf is Miljuschka een campagne begonnen voor haar eigen tijdschrift, maar deze loopt nu voor geen ene meter meer, door deze nepadvertenties. “Eigenlijk valt mijn hele campagne in het water qua dat ik niet meer zichtbaar ben en dus geen geld verdien. Mensen denken dat ik een of andere hork ben die dieetpillen verkoopt.”
Ze weet al precies wat ze gaat doen als ze er ooit achter komt wie hier verantwoordelijk voor is. “Ik ga hoogstpersoonlijk naar hem toe en trek ik ‘m uit die deur… Ik vind het echt niet dat je dit doet, gericht op een kwetsbare doelgroep. Ik ben er echt heel erg klaar mee.”