Er is een nieuw dieptepunt bereikt
Er is een nieuw dieptepunt bereikt. We hebben door de jaren heen flink wat flops meegemaakt op de tv. Geen enkel tv-programma heeft het voor elkaar gekregen om zo ver te zakken als dit programma in de geschiedenis van de tv. Tina Nijkamp deelt hierbij ook wat rare nieuwtjes over de programmering van dit tv-programma.
Het programma waar het over gaat, heet Bergafwaarts. Deze naam hebben ze best goed verzonnen, want verder bergafwaarts met de kijkcijfers kan het bijna niet. Ze hebben een belachelijke 12.000 kijkers weten te scoren. “Dat is echt een score waar je als zenderbaas, maker of presentator meteen heel misselijk van wordt”, aldus Tina Nijkamp.
Sneeuwsport in de zomer
Er is een nieuw dieptepunt bereikt met Bergafwaarts. Bergafwaarts is een heel raar geprogrammeerd programma. Het is een programma over sneeuwsport dat in de zomer uitgezonden wordt. Het was al te verwachten dat dit soort programma’s niet goed scoren, laat staan in de zomer. Er is nog nooit iets geweest wat zo laag heeft gescoord als dit programma.
Ik vraag me dan af hoe de makers ooit op het idee zijn gekomen om zo’n programma in de zomer te gaan maken. Enfin, het is wel weer wat waar we om kunnen lachen. Hoe kan een zenderbaas zo dom zijn om een programma als deze uit te zenden? Iets proberen is natuurlijk goed, maar dit was gedoemd om te falen. Er is een nieuw dieptepunt bereikt omdat iemand zijn werk niet goed deed.
Hoe heeft dit kunnen gebeuren?
Tina Nijkamp heeft sterke vraagtekens bij hoe dit heeft kunnen gebeuren. “Ach we proberen in ieder geval wat nieuws, dat is toch om te prijzen? We steken toch onze nek uit? Dat is het verweer van zenders als iets geflopt is”, vertelt Tina, “Op zich klopt dat wel, maar zaak is natuurlijk wel dat je als zender gewoon de juiste formats uitzoekt.”
“En als je dan denkt bij de eerste vergadering: klopt dit format eigenlijk wel? Dat je dan alsnog de stekker eruit trekt. Want ik kan me niet voorstellen dat ook maar iemand dacht dat Bergafwaarts wel ging scoren. Te beginnen met het idee dat sneeuw in de zomer een goed idee zou zijn. Echt bizar dat dit is besteld en daarna is goedgekeurd.”, aldus Tina Nijkamp. Ik vind dat ze hier groot gelijk in heeft. Wie gaat hier ook naar kijken?
7 reacties
De wereld van de TV had nog handig 20 jaar mee kunnen gaan. Maar zoals bij elke media tegenwoordig zijn zij afhankelijk van inkomsten. Deze worden eigenlijk merendeel verkregen met reclames. Nu ben je Unilever en ben je voor 60% verantwoordelijk voor alle reclame opbrengsten binnen RTL Nederland. Zou het niet zo kunnen zijn dat je dan ook een behoorlijke vinger in de pap hebt? Dus de politieke agenda om te bereiken wat ze willen bereiken meer monden, meer omzet meer tevreden aandeelhouders? Dat het land door zijn hoeven zakt? doet er niet toe.
Sorry ik was dat Nielsen kastje, ik was weer eens in slaap gevallen in het ziekenhuis bed nadat ik weer 4 champagne flessen heb weggetikt
Als John de Mol ermee kapt stort dat hele talpa toch gewoon in. Hij is nu al zo oud en out of touch dat hij geen goede programma’s meer uitkotst. Maar wie runt de tokko straks dan? Faalzoon John junior? TV sterft met de boomers over een paar jaar.
De leugen regeerd ik ga er al vanuit dat iets nieuws waardig niet waar is vroeger was dit andersom
Had eigenlijk verwacht dat Gordon weer ging rond lopen lezen .et mongeaulen.
Of dat Patty Brard haar desk had ondergrkakt en er besmuikt naast zou zitten en huichelachtig de daad te ontkennen.
Veronica … Inderdaad al zes jaar niks meer van gezien … Dan is 12.000 nog best veel
Nog geen 20 woorden en 12 spelfouten.
Lekker bezig, pik!
Altijd nog beter dan de kijkcijfers bij omroep soe….soe….sooeeee….SOEWART!