Columns

Jan Roos: Serie over Maxima is ordinaire propaganda

Jan Roos

Het was weer eens een scoop bij Roddelpraat, een serie bij Videoland over Maxima. Geen hond nam het natuurlijk serieus, want zo gaat dat bij ons. Het is pas nieuws als een ander het zegt, het liefst Tim Hofman. Enfin, het komende najaar worden we dus met dit stukje propaganda om de oren geslagen.

Jan Roos: Serie over Maxima is ordinaire propaganda

Jan Roos: Serie over Maxima is ordinaire propaganda. Het verbaast me dat dit op een betaalzender plaatsvindt en niet op de NPO. De Publieke Omroep is immers gek op het koningshuis. Wat zegt ik, het NOS Journaal dient contractueel een bepaald percentage van zijn zendtijd te besteden aan de “Oranjes” (tussen haakjes, want ze zijn helemaal geen nazaten van Van Oranje).

Het gaat bar slecht met de liefde tussen het volk en dit belachelijk dure sprookje. Nog maar 38% heeft vertrouwen in de koning. En dat voor een slordige 350 miljoen euro. Het is bijna niet uit te leggen en dus is de reactie om zoveel mogelijk de mensen via de media duidelijk maken dat we heel erg blij met ze mogen zijn.

Jan Roos: “Nog maar 38% heeft vertrouwen in de koning.”

De eerste beelden die we te zien krijgen is de ontmoeting tussen koningin Maxima en koning Willem-Alexander. Wij brachten met RoddelPraat al het verhaal dat de vrouw van de koning zich mocht bemoeien met de cast. Ze kon de actrice uitzoeken die haar speelt met als resultaat een prachtige jongedame.

Wat het nog iets grappiger maakt is dat de koning ook opeens een aantrekkelijke man is, terwijl we natuurlijk allemaal weten dat ie een enorme melkmuil is met een stel kanariegele tanden. Het koninklijk huis is verworden tot een Videolandserie, een door Ikea gesponsorde Gravinfluencer en een pandjesprins. Laten we hier in hemelsnaam mee ophouden.

Nog geen reacties