Jumbo hoeft bijna geen marketing meer te gaan voeren. De naam van de keten komt nu wel erg veel in nieuwsitems voor. Je zou kunnen zeggen ‘slechte publiciteit is ook publiciteit’, maar wat de marketingafdeling daar nu heeft bedacht voor de reclamespot is niet vaker dan twee keer over gesproken. Jumbo onder vuur na onhandige WK-reclame. Haha!
Dansende bouwvakkers
De Jumbo stopt per direct met hun WK-reclamespotje. Waarom? Er zijn dansende bouwvakkers te zien. Hahahaha. Waarom is dat een probleem? Nou, ja… Het WK in Qatar lag zwaar onder vuur vanwege 6,5 duizend mensenlevens die tot een einde zijn gekomen tijdens de bouw van het stadion. Om nu in de reclamespot dan bouwvakkers vrolijk te laten dansen en juichen voor het WK is misschien iets minder lekker doordacht.
Velen vonden de dansende bouwvakkers die in polonaise over de bouwplaats lopen een tikkie ongepast. Jumbo heeft nu kenbaar gemaakt te stoppen met het spotje dat notabene pas sinds gisteravond op televisie te zien was, haha. “We realiseren ons nu dat in deze reclame een link te maken is naar de erbarmelijke arbeidsomstandigheden in Qatar en dat is nooit onze bedoeling geweest”, meldt Jumbo op Twitter. Ze bieden hier ook hun excuses voor aan.
Meerdere klachten over het spotje
En kijk, Jumbo zal dit natuurlijk nooit zo bedoeld hebben, maar de Reclame Code Commissie ontving wel meerder klachten over het spotje. Zelfs wij kunnen in alle eerlijkheid zeggen: dit probleempje snappen we wel. Nou moet ik er wel weer kostelijk om lachen dat er een duur en super vrolijk spotje wordt gemaakt waarvoor Gerard Joling, René Froger, Donnie en Frank Lammers hun mooiste verenpakken uit de kast hebben getrokken om het maar één keer uit te kunnen zenden op televisie. Haha. Mooi.
Maak je geen zorgen mensen: we hebben de reclamespot nog in handen. Bekijk de video hieronder en vorm zelf je mening in de COMMANTS.
[sc name=”jumbo_wk_reclame”][/sc]