Ja, hoor! Deze ochtend staan wij groots in een artikel van Mediacourant met de titel: ‘Linda de Mol kotst op Roddelpraat‘. De grote Linda vindt ons schijnbaar noemenswaardig en Mediacourant schrijft hierover. LEUK!
‘De rellerige Linda is de nieuwe Linda’
Mediacourant schrijft: “Linda de Mol walgt ervan hoe de mediawereld in korte tijd is veranderd door de komst van juicekanalen. Ze wijst daarbij met name op Dennis Schouten en Jan Roos van het populaire RoddelPraat.” Gevolgd door: “De rellerige Linda is de nieuwe Linda. Ze haalt in haar langverwachte Voice-column alwéér uit naar allerlei critici.”
Linda is dus druk bezig om haar vingertje te wijzen naar anderen en geeft aan helemaal klaar te zijn met de huidige mediawereld. Wanneer Linda spreekt over de huidige mediawereld, heeft ze het schijnbaar specifiek over ons. Wat een eer! “Een wereld waarin twee mannen bij een juicekanaal letterlijk zitten te proosten op het eerste kapotgemaakte showbizzhuwelijk van het jaar.” Dat ging natuurlijk over onze vriend Charly.
Lin vindt het ab-so-luut niet kunnen en durft zelfs nog een stap verder te gaan in haar uitingen: “Het klinkt misschien cru, maar het is wachten tot er een keer iemand van een dak springt en het besef doordringt dat de manier waarop we hiermee omgaan onmenselijk is en middeleeuws.”
Mevrouw de Mol denkt er zelfs over na haar werkzaamheden compleet te stoppen vanwege ‘de huidige mediawereld’: “Ik heb me afgevraagd – en dat doe ik nog steeds – of ik niet helemaal moet stoppen met mijn werk.” Natuurlijk is dit gewoon aanstellerij en weer een overduidelijke schreeuw om aandacht.
Het vingerwijzen gaat maar door…
Zijn het dan alleen de juicekanalen? Nee, Lin heeft schijnbaar ook een probleem met haar collega’s in de televisiewereld. “Wil ik nog wel deel uitmaken van de huidige mediawereld waarin collega’s met wie je dacht bevriend te zijn (Beau van Erven Dorens, red.) je meedogenloos een mes in de rug steken? Een wereld waarin columnisten (Angela de Jong, red.) en experts bij showrubrieken (Rob Goossens, red.) alles over je mogen roepen?” De vinger wordt dus niet alleen naar ons gewezen, maar nu zelfs ook naar collega’s op televisie.
In de podcast van het AD beledigd Marcus van Blanken ons door zijn onbegrip over Linda’s uitingen te delen. Hij zegt: “Dat om haar heen slaan en boos worden… Op een gegeven moment wordt zelfs RoddelPraat erbij gehaald. Dat is een simpele roddelrubriek op YouTube! Waarom zou je als Linda de Mol daar nu de aandacht op vestigen?”
Ook Angela de Jong noemt Linda een zwakke rel-BN’er en bij RTL Boulevard wordt gesproken van een Linda die de weg kwijt is: “Ik moet zeggen: ik heb het gevoel dat er iets geknakt is bij haar. Dit heeft ze eigenlijk nooit gedaan, wijzen naar andere media. Dat is ook niet sterk, want eigenlijk geef je daarmee ook aan van: mijn verhaal is misschien erger gemaakt door de media.”
Conclusie: de huidige mediawereld is een top wereld
Kijk, dat ‘zelfs wij’ worden aangehaald is natuurlijk niet verrassend, want hallo, wij zijn oppermachtig… Maar alle gekheid op een stokje: er valt zeker wel een conclusie te trekken over het feit dat Linda ontspoort is en om zich heen aan het slaan is alsof er een wespenplaag om haar heen hangt.
Wij kunnen alleen maar stellen dat ons einddoel langzaam maar zeker één lijkt die we gaan bereiken: een mediawereld waarin niet constant het hand boven elkaars hoofd wordt gehouden en informatie gefilterd wordt. Het is nu afgelopen met de grote bazen aan de top die maar kunnen doen en laten wat ze willen. En Lin: kop op, stel je niet zo aan. Je hebt nu centjes genoeg, dus kies er dan inderdaad maar voor om een ander pad te bewandelen. Fijne dag.
Nog geen reacties