Monique Westenberg biedt excuses aan wegens schoen voor Sint. Op Instagram deelde ze namelijk hoe de schoen voor de Sint was gezet, maar ze kreeg daar veel commentaar op. Waarom? Omdat ze een schoen van Balenciaga had neergezet. Ze had zelf alleen nog niet in de gaten dat het merk nu onder vuur ligt wegens een campagne die kindermisbruik zou verheerlijken. Oepsie…
Kritiek op Balenciaga
Schijnbaar lag Monique onder een steen en kreeg ze de kritiek op Balenciaga even niet mee. Ze zette een schoen voor Sinterklaas en deelde het in haar verhaal op Instagram. Nog niet veel later was die foto alweer verwijderd, omdat ze veel kritische berichten ontving.
Het merk Balenciaga staat momenteel flink onder vuur wegens hun nieuwste campagne. In die campagne zijn kinderen te zien die teddyberen vasthouden die bondage-kleding dragen. En daar bleef het niet bij, omdat er ook verschillende ‘hints naar kindermisbruik’ in de foto’s zouden zijn gespot. Ja, aai… Het is toch al een klotemerk, dus dat er zoiets aparts gebeurt moet niet als een grote verrassing komen. Toch? Maar goed… Heel Nederland ineens op z’n kop. Met aan het hoofd van de tafel: Kim Feenstra.
Moraalridder Kim Feenstra
Moraalridder Kim Feenstra trekt alles uit de kast om het merk via Instagram aan te vallen. Ze begreep niet waarom BN’ers er nog mee te koop lopen op sociale media en roept op om het merk te boycotten. Ze went zich tot de influencers die het merk online nog delen. “Want fashion is belangrijker dan je uit te spreken over het misbruiken van kinderen in welke vorm dan ook? Dan mag je wat mij betreft dezelfde boycot krijgen als die Balenciaga nu zou moeten hebben”, schrijft Kim. Hallo, cancel culture!
De tekst gaat verder onder de foto.
Monique Westenberg biedt excuses aan
Kort nadat de boze Kim haar berichten op Instagram deelde, deelt nietsvermoedende Monique een onschuldige foto van de schoen die voor Sint gezet is. Het is een schoen van Balenciaga en daarom plots zwaar verboden om te delen. Ze deelt erna meteen een excuus en uitleg in haar verhaal. Mensen om haar heen stuurde haar meteen berichten over de kritiek op het merk. “Deze heb ik niet eens meegekregen. Inmiddels ben ik bij gesproken en ben er net als jullie misselijk van. Walgelijk wat daar allemaal gebeurt en blijkbaar al een paar campagnes gaande is”, schrijft Monique.
De tekst gaat verder onder de foto.
De favoriete sokken van Fred
Eerlijk is eerlijk: de campagne is zeker walgelijk en uiterst bijzonder te noemen. Wat de bedoeling van de campagne precies is, lijkt ook niet helemaal bekend te zijn. Fred van Leer had overigens ook nog niet helemaal door dat het merk onder vuur lag, want hij deelde ook een foto met zijn favoriete sokken aan. Ach… de campagne is fout, maar doe maar weer even rustig aan, mensen.
Nog geen reacties