Zware tijden voor Linda de Mol: ‘Programma levert geen geld op’
Linda de Mol haar ‘succes’ is wel redelijk voorbij. Eindelijk begint de dalende lijn voor de familie de Mol. Zelfs het langlopende succes van “Ik Hou Van Holland”, weet niet meer te scoren. ‘Ik Hou Van Holland’ lijkt zijn hoogtepunt te hebben bereikt, aldus Tina Nijkamp, voormalig zenderbaas van SBS 6. Het nieuwe seizoen kende een slechte start en deze trend heeft zich afgelopen weekend niet hersteld. “Voor Linda lijkt het nieuwe seizoen uit te draaien op een grote teleurstelling. Ik Hou Van Holland scoort zelfs minder dan vorige week: 677 duizend kijkers tegenover 620 duizend kijkers. Dat is zorgelijk. Het programma behaalde slechts een schamele 9,2 procent marktaandeel in de commerciële doelgroep van 25 tot 54 jaar. Het lijkt erop dat dit format definitief zijn beste tijd heeft gehad en dat er waarschijnlijk geld bij moet.”
Als voormalig zenderbaas van SBS 6 weet Tina wat een zo’n programma kost en hoeveel kijkers er nodig zijn om het rendabel te maken. “Met deze kijkcijfers lijkt de return on investment waarschijnlijk negatief. Dit is te weinig voor een dergelijk duur programma. Een aflevering kost vermoedelijk, inclusief de presentatie- en panelledenkosten, tussen de 110.000 en 150.000 euro.”
Andere programma’s
Tegenwoordig kijken de mensen liever naar programma’s als “Een Huis Vol”, vervolgt Tina. “Quizzen voelt misschien in 2024 te kunstmatig en te geproduceerd aan. In deze tijd hebben we behoefte aan gewone en vooral echte en oprechte televisie.” Vroeger waren de grote tv-sterren nog echte ‘personalities‘. Ook André van Duin valt volgens Tina tegen sinds zijn programma “Bij Van Duin op de Achterbank” is verhuisd van vrijdag- naar zaterdagavond. “Het programma is in een kijkcijferdal beland.”
12 reacties
Hier met die kijkcijfercentjes
Schöne arische Frau mit der hand im richtige position
Dat is dan nu dus inderdaad bewezen dat de neergang die je wist dat zou komen is ingezet en vanaf heden gaat het nu vervolgens alleen nog maar bergafwaarts naar beneden tot het diepste dieptepunt.
Zo’n beetje waar -Gordon- nu zit.
Het gesteggel met Vieze Jeroentje en de perikelen omtrent Linda’s loyaliteit jegens de slachtoffertjes van TVOH was niet om aan te zien al die tijd.
Dan lopen de kijkertjes dus weg.
Trouwens, die ellenlange reclameblokken tussendoor verdienen ook geen schoonheidsprijs.
En sinds de bierreclames op televisie verboden zijn voor de klok van negen vind ik die commercials van tegenwoordig echt retesaai geworden.
Dat moet echt anders! Ik ga is eventjes kijken hoe koud de Bavariaantjes zijn geworden … Tijd voor een Temperatuurscheck!! Proost allemaal
Drama binnen de familie kon je op wachten en haar vieze neefje met de ghb helpt ook niet met die afgekochte recht zaken en afgekochte getuigen
Je mag pas vanaf ½5 gaan bier drinken anders wor je alcoholist
Het zal Linda weinig doen aangezien het Talpa BV is die voor de kosten opdraaien en in het ergste geval stopt het moederbedrijf de uitzendigen en dan kan Linda met Vieze Jeroentje op Ibiza met pensioen gaan
Die Schnee war so hoch damals.
Unglaublich was haben wir Spaß gemacht
Dat programma van haar boeit ons niet, waar wel geïnteresseerd in zijn of Jeroen Rietbergen nog steeds in het tuinhuisje jonge vrouwen bevrucht die graag beroemd willen worden en er alles voor over hebben, zelfs warme mannenpap in elke lichaams opening die een vrouw heeft inclusief haar neusgaten.
jan wil je niet zo bashen.
jullie kijkcijfers zijn lager
Intens verdrietig ben ik voor Linda … helemaal vol van medelijden!
Lineaire televisie is deaud. Wen er maar aan.
Kan die tina zeikkamp niet eens stoppen met dat negatieve gezeur? Zuur mens wat doe je zelf dan.
Mijn vleesl(_)l gun ik je niet.